آگهی تلویزیونی جدید اپل با نام «911» (شماره تماس با اورژانس) هیچ تصویر دلهرهآوری را به بیننده نشان نمیدهد؛ فقط صدای سه مکالمهی تلفنی بین اپراتور ۹۱۱ و افرادی را پخش میکند که موفق شدند در موقعیتی بغرنج و نزدیک به مرگ به کمک اپل واچ خود با اورژانس تماس بگیرند. یکی از آنها درون خودرویی فرو رفته و در آب گیر افتاده و ممکن است هر لحظه غرق شود؛ دیگری از ارتفاع بلندی افتاده و پایش شکسته و نفر سوم موجسواری است که پدلبردش را از دست داده و در دریا گرفتار شده است.
البته نگران نباشید؛ داستان هر سه نفر پایان خوشی خواهد داشت. اپل در پایان ویدئو به ما میگوید: «جیسون، جیم و آماندا به کمک ساعتشان در عرض چند دقیقه نجات پیدا کردند.» اما پیام ضمنی این ویدئو کاملاً واضح است؛ اینکه اگر این سه نفر محصول معجزهآسا و نجاتبخش اپل را روی مچ دستشان نداشتند، در تنهایی و بدون رسیدن کمک میمردند.
اپل به ساخت تبلیغات احساسی و منقلبکننده مشهور است و این ویدئوی یک دقیقهای که برای تبلیغ اپل واچ سری ۷ ساخته شده، از این قاعده مستثنا نیست. احتمالاً شما نیز با گوش دادن به صدای ترسان این سه نفر که هر لحظه منتظر بودند عمرشان به پایان برسد، خود را در حال خونریزی یا غرق شدن تصور کردهاید، در حالیکه هیچ کمکی در راه نیست تا جانتان را نجات دهد؛ مگر اینکه روی مچتان یک اپل واچ داشته باشید!
Comments